Rastignirea – Ierusalim, 33 d.Hr.

vineri, 2 Aprilie 10 at 00:07 4 comentarii

http://ghenadiana.files.wordpress.com/2009/01/jim-caviezel-as-jesus1.jpg *Nume: Iisus Hristos

*Domiciliu: Nazaret

*Locul nasterii: Betleem

*Varsta: 33 ani

*Caracteristici: personalitate impresionanta

*Acuzatia: pretinde ca este Fiul lui Dumnezeu

*Verdictul: moarte prin rastignire

Rastignirea:

Pilat, guvernator al provinciei Iudeea, Il supune pe Iisus unui interogatoriu complex si Il intreaba: „Esti tu Imparat?”. Iisus raspunde: „Tu zici ca sunt Imparat. Eu pentru aceasta M-am nascut si pentru aceasta am venit in lume, ca sa marturisesc pentru adevar. Oricine este in adevar asculta glasul Meu.” (Ioan 18:37)

Dupa ce Pilat a pus sa fie biciuit, Iisus a fost dat pe mana plutonului de executie. Urmeaza o perioada de tortura batjocoritoare. O cununa de spini este pusa pe capul lui Iisus. Spinii lungi, ascutiti, ii strapung carnea. Este lovit puternic peste cap de mai multe ori cu o trestie mare. Iisus, scaldat in propriul sange, sta inaintea calailor Lui. Printre rasete batjocoritoare, ii pun o mantie stacojie peste umeri – semn al regalitii Lui. Bineinteles, toate acestea sunt facute cu un cinism evident. Apoi ingenuncheaza inaintea Lui, batandu-si joc de El si spunand cu dispret: „Salutare, Imparate al Iudeilor!”

In drum spre executie, cineva este silit sa poarte crucea lui Iisus. Urmeaza rastignirea. Trupul gol al celui condamnat este intins si tintuit de cruce, aflata pe pamant. Dupa aceea crucea este ridicata vertical la o inaltime de 3 m. Unii spectatori par sa fie tulburati. Fetele altora reflecta ura evidenta. Dintr-o data totul devine intunecat precum noaptea. O liniste rau prevestitoare invaluie tara. Trei ore de intuneric! Un timp lung. Pe la ora trei dupa-amiaza, un strigat patrunzator vine de pe cruce.

Apoi puternicul strigat al lui Iisus: „S-a sfarsit!” – Moare. Imediat dupa aceea, un bubuit puternic de tunet. Un cutremur puternic scutura pamantul – un fenomen natural ciudat si inspaimantator. Palid ca un mort, capitanul plutonului de executie, privindu-L pe Iisus murind, spune:

„Cu adevarat, Acesta era Fiu al lui Dumnezeu!”

Varianta in romana a melodiei „Via Dolorosa” (Drumul Crucii):

"Zilele vietii mele sunt numarate. Dar viata mea
apartine lui Iisus. Si fiindca Iisus a inviat din
morti, voi trai cu El. Mormantul nu este destinatia
mea finala!"

Entry filed under: Crestinism. Tags: , , , , , , , , , , , , , .

Poti avea incredere in Biblie? De ce ai crede Biblia?

4 comentarii Add your own

  • 1. CosTin ™  |  vineri, 2 Aprilie 10 la 01:05

    Frumos articol si foarte bine definit. Am si eu unul sper sa-ti placa la fel de mult ca si celalat

    http://rebusulvietii.wordpress.com/2010/04/02/esti-tu-un-alt-om/

    Răspunde
  • 2. Aurel Cojoc  |  sâmbătă, 10 Iulie 10 la 22:25

    DOMNUL ISUS HRISTOS CEL RASTIGNIT SI INVIAT ESTE SI IN VIATA MEA,SLAVIT SA-I FIE NUMELE,SALVATORUL MEU ,REGELE MEU ,FARA EL AS FI PIERDUT. MULTUMESC AUTORULI ACESTEI PREZENTARI PRIN CARE NE DESCOPERA MAREA DRAGOSTE A LUI DUMNEZEU.DOMNUL ISUS TE CHEAMA SI PE TINE CARE ESTI SUB APASAREA PACATELOR SA VII SUB CRUCEA LUI ISUS SA-I DAI SARCINA PACATELOR TALE SA FII LIBER ,NASCUT DIN NOU,SA-I ASTEPTI VENIREA IMPREUNA CU CEI CE FAC PARTE DIN POPORUL LUI.

    Răspunde
  • 3. interpretaribiblice  |  joi, 6 Octombrie 11 la 22:42

    Tin ca sa rectific , Numele Sau era Jeshua din Nazareth poreclit sau numit Hamashia , stiut ca : Jeshua m´Nzaret ben Josef ,gr. Cristosul-Unsul si nu Hristos -aceasta numire fiind o ortodoxizare a Sa ca de altfel si Iisus – în aramaică ישוע, Ieșu, în ebraică יֵשׁוּעַ‎, Ieșua arhaic Iehoșua, grecizat Ἰησοῦς, Iesous, latinizat Iesus; nascut(intrupat) ca. 4 î.e.n., — decedat 30 e.n.in Jerushalaim) ,se poate verifica si dupa recesamantul decretat de Octavian(Augustus Cezar), catolicismul a schimbat calendarul si apoi a fost preluat si de catre ceilalti (calendarulhttp://ro.wikipedia.org/wiki/Calendarul_gregorian).
    Cuvantul „cruce” nu apare de loc in scrierile originale grecesti ci σταυρός – stauros care inseamna barna sau stalp , in secolul 10 este introdus in limba engleza de exemplu , rastignirea se facea pe o barna de lemn , „crucea ” ca simbl crestin este introdus din perioada Imparatului Constantin ,in vremea aceea au fost preluate si „liturghiile” si vestimentatia preoteasca si sarbatori „crestinizate”- ex. craciunul, de la religiile pagane….
    Sper ca am fost de folos, fiti binecuvantati!

    Răspunde
    • 4. Regenerarea Spirituala  |  vineri, 7 Octombrie 11 la 22:34

      Da, asa este, ai dreptate. Stiam si eu aceste lucruri, mai putin faza cu numele scris pe staurosul Golgotei. Numai ca eu prin acest articol altceva am incercat sa subliniez, nu am vrut sa fac aprofundez acea parte si, in plus, am vrut sa ma adresez oricarui om, fie el neinitiat in astfel de cunoasteri… Te mai astept cu astfel de rectificari si comentarii! Multumesc.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Verset biblic

"Cautati mai intai Imparatia lui Dumnezeu si neprihanirea Lui, si toate aceste lucruri vi se vor da pe deasupra." (Matei 6:33)

Y!Messenger ID

regenerarea@yahoo.com

Ultimele articole

Statistici

  • 28,662 afisari

